Issues

This section lists issues - problems on the street network and related matters.

Issues always relate to some geographical location, whether very local or perhaps city-wide.

You can create a new issue using the button on the right.

Listed issues, most recent first, limited to the area of Praha 3:

  • Legalizace Seifertova-Italská

    Created by MartinS // 1 thread

    V současné době je kvůli výstavbě budov Churchill rozkopána část chodníku podél Seifertovy (od konce stezky na Vítkov) až podél ulice Italská k odbočení k ulici U Rajské zahrady. Líbilo by se mi, kdyby došlo k legalizaci chodníku pro kola, což by umožnilo bezpečné napojení z žižkovské stezky a příjemné stoupání mimo provoz. Nešlo by to ještě nějak zkusit protlačit?

    Please sign in to vote.
  • Znacka - dej prednost cyklistovi

    Created by Radim Sevcik // 2 threads

    I was once almost run over by a car that was turning left from ondrickova. Today i witnessed the same situation on a cyclist riding in front of my while waiting on the red light in Lupacova. I prefer a traffic sign on the crossroad informing the driver there is bike path on the otherside than having some other kind of reminder there after a hit cyclist.

    Please sign in to vote.
  • Novovysočanská (Krejcárek)

    Created by Zbynek // 1 thread

    Ulice Novovysočanská je do října uzavřena kvůli plynu a dokončování developmentu u depa Libeň. Nevím jaká bude finální šířka ulice, chtělo by to ochranný cyklopruh ve směru do centra (mírně do kopce) a alespoň pikto z centra. Osobně se mi jedná o úsek Krejcárek - Nové Vysočany. Vzhledem ke stavu obrusné vrstvy to vidím na kompletní výměnu povrchu.

    Poté co projekt cyklostezky na Balabenku je definitivně pohřben, se jedná o jediné logické pokračování cyklomagistrály po staré trati od Hlavního nádraží.

    Please sign in to vote.
  • Zcykloobousměrnění Blodkova

    Created by Kuco // 1 thread

    Ulice je dosti široká, aut projíždí málo, převážně jen kvůli parkování.

    Návaznost na Ondříčkovu do protisměru je logická, dále se dá jít pohodlně kolem východního okraje náměstí Jiřího z Poděbrad (Milešovská, Řípská, Korunní směr Vršovice atd.)

    Please sign in to vote.
  • Legalizace průjezdu mezi Pitterovou a Malešickou

    Created by Vratislav // 1 thread

    Průchod mezi areálem Central Park Praha a SK Žižkov je vhodné legalizovat pro plošnou prostupnost jízdy na kole. Cesta protíná jinak legálně neprůjezdný blok v šířce 600 metrů. Tak velká neprostupná oblast je ve vnitřním městě z hlediska bezmotorové dopravy zcela nežádoucí. Je skutečně s podivem, že zde MČ nepožadovala cyklostezku už během výstavby.

    Please sign in to vote.
  • Cyklobousměrka Bořivojova

    Created by Vratislav // 1 thread

    Bořivojova ulice může být podle nových TP bez problémů zobousměrněna. Ulice je vedena téměř v rovině a má asfaltový povrch, odpadají zde tedy základní protiargumenty vznášené vůči zobousměrnění žižkovských ulic. Zobousměrnění ulice výrazně zkvalitňuje místní vazby.

    Please sign in to vote.
  • Zákaz jízdy na kole parkem u ul. Kunešovy

    Created by Vratislav // 1 thread

    Na počátku roku 2018 omezili majitelé průjezd na kole přes park u ulice Kunešovy, který je soukromým pozemkem.

    Na roky existující cyklotrase č. 1 tehdy městská část nepožadovala zachování bezmotorové prostupnosti a majitel nyní nesouhlasí s dalším průjezdem cyklistů. Park s asfaltkou je možné objet legálně až ulicí V Domově, tj. o dvě ulice vedle a mimo relativně klidnou zónu. Kvalitní alternativní trasa potřebuje zobousměrnění krátkého úseku ulice Na Balkáně.

    Please sign in to vote.
  • Cyklopiktokoridor Zelivskeho

    Created by LeBikes // 2 threads

    Ahoj, myslim ze by bylo fajn udelat sipky na silnici ... cyklopiktokoridor na ulici Zelivskeho z Ohrady na Vinohrady ve smeru do kopce, i tak si myslim ze tam soudnej clovek po silnici nepojede.., osobne to jezdim po tom mikrochodnicku podel hrbitovni zdi a podle skrabancu na zdi u ty nejblizsi lampy hadam ze nas takhle bude vic, ale treba by to slo casem zmenit.. diky Vitek

    Please sign in to vote.
  • Schod místo nájezdu

    Created by schunka // 1 thread

    Na cestě z Vítkova směrem k Hlavnímu nádraží je nájezd na most buď příliš proježděný, nebo jinak deformovaný, ale hlavně příliš prudký. Což z něj dělá v podstatě zaoblený schod a komfort jízdy je tak dramaticky snížen kvůli nutnosti velmi pomalého průjezdu nebo rychlého průjezdu, ale následné nutnosti výměny proražené duše až poškozeného ráfku kola.
    Jde podlě mě o místo ze zbytečně zvýšenou nebezpečností. Dá se toho všimnout, ale za slunných dnů zvýrazňovací šipičky příliš nepomáhají. I když si nerozbijete kolo, nájezd na schod může leckoho vyhodit ze sedla a to při nájezdu na můstek se zábradlím není příjemné ani bezpečné.

    Please sign in to vote.
  • Right Turn on Red

    Created by Jenda // 0 threads

    Odbočení z předsazeného stání v Jičínské doprava na cyklopruh směrem na Želivského by podle mě byl ideální kandidát na testování odbočení vpravo na červenou. Dá se při současné legislativě vůbec implementovat signál S 5 platící pouze pro cyklisty nebo něco podobného?

    Please sign in to vote.
  • Cykloobousměrka Víta Nejedlého

    Created by Vratislav // 1 thread

    Směr Kubelíkova → Bořivojova. Jediný blok protisměrky přerušující spojení Vinohradská – Seifertova – Cimburkova. MČ Praha 3 bylo zamítnuto v roce 2010, ale od té doby se změnila situace (nová TP). Navrženo v březnu 2017, zamítnuto znovu radní Vítkovskou, ale pouze v obecné rovině.

    Please sign in to vote.
  • Cykloobousměrka Lukášova

    Created by Vratislav // 1 thread

    Kopie podnětu z mapy Prahou na kole z roku 2012.

    Součást možné sítě cyklooousměrek Lukášova, Blahoslavova a Roháčova. Napojení A25 na Žižkov, důležité i ve směru od tunelu Starého spojení, napojení i na klidné ul. Roháčovu a Žerotínovu. Roháčovu a Blahoslavovu řeší zvláštní podnět. Lukášova má smysl po vzniku rampy na stezku Starého spojení.

    Please sign in to vote.
  • Obousmerka Lupacova

    Created by AdamNaPiku // 2 threads

    Pri sjezdu z krizovatky Ondrickova/Taboritska smerem dolu se da Lupacova projet jednosmerkou. V opacnem smeru musi cykliste objizdet cely blok (coz neni takovy problem) a hlavne cesta vede po kocicich hlavach. Lupacova, v useku kde je jednosmerna, je dostatecne siroka, navic uprostred sidli policie, takze tam vsichni jezdi ukaznene. Pokud by cykliste mohli projizdet obema smery, cesta od Vitkovskeho tunelu nahoru na Jirak by byla mnohem prijemenejsi.

    Please sign in to vote.
  • Stavba A243 v trase zrušené tratě

    Created by Matej // 1 thread

    1.1.2016 byla oficiálně zrušena trať na Nákladové nádraží Žižkov. Samotný areál NNŽ je problematický statutem památky, ale trasa A243 by mohla být postavena (minimálně v rozsahu Nad Kapličkou - Strnadova) i dříve.

    Vzhledem k vedení po bývalé železnici se bude jednat o vysoce kvalitní trasu, která by mohla jednoho dne tvořit 1. fázi stavby významné radiály Olšanská - Kyje.

    Please sign in to vote.
  • Odbočení Opletalova - Hybernská

    Created by Matěj S. // 2 threads

    Není dořešeno odbočení z Opletalovy do Hybernské ulice. Střídá se zde vlna aut od semaforu u Masaryčky a v opačném směru z odbočovacího pruhu od Bulhara do Opletalovy. Odbočení do protisměrného cyklopruhu na A25 je ve dne prakticky nemožné, pokud se neslituje některý z odbočujících. Přitom je to jediné rozumné spojení od Hlavního nádraží. Semafor by se hodil i z pohledu zdejších frekventovaných přechodů pro chodce.

    Please sign in to vote.
  • Při zřízení ZPS nerušit cykloobousměrky v Karlíně

    Created by Vratislav // 6 threads

    Připravovaná podoba zřízení zón placeného stání zcela nelogicky současně ruší většinu cykloobousměrek v Karlíně. Jedná se o výsledek dlouhodobého iracionálního tlaku některých jedinců na TSK, kteří jsou proti cykloobousměrkám v Karlíně osobně zaujatí (až do té míry že neváhali vyfabrikovat a v odborném tisku publikovat údajné zhoršení bezpečnosti po zřízení cykloobousměrek. Následně se ukázalo, že jejich studie použila napřesná data). Nyní se "podařilo" začlenit zrušení cykloobousměrek do projektu zón placeného stání. Nebude-li to odvráceno na poslední chvíli, zadá samospráva stanovení v této ničivé podobě. Přitom kdyby samospráva chtěla, lze stanovit pouze zopoplatnění stávajících parkovacích stání bez zrušení cykloobousměrek.

    Please sign in to vote.
  • Odbočení vlevo z Opletalovy na Hybernskou

    Kvůli autům přijíždějícím zprava ze směru od Žižkova je odbočení z Opletalovy vlevo na cyklopruh v Hybernské nemožné, v horším případě velmi nebezpečné.
    Navíc je cyklista čekající na bezpečnou chvíli pro odbočení "tlačen" zezadu auty, které odbočují vpravo (k Žižkovu).
    Pokud cyklista snahu o odbočení vlevo vzdá a odbočí vpravo s tím, že se později otočí, zjistí, že ani toto není možné - musel by křižovat 4 pruhy, navíc zde auta jezdí podstatně rychleji.

    Bylo by tedy vhodné umožnit bezpečný způsob navázání na cyklopruh ve směru odbočení vlevo.
    Napadá mě několik variant:
    1) vyznačení cyklopřejezdů vedle přechodů pro chodce (pravděpodobně nejjednoduššeji realizovatelné a dostačující) (viz obr.)
    - již nyní je využítí 2 přechodů pravděpodobně nejvhodnější (nejbezpečnější) způsob odbočení vlevo. Bylo by vhodné, aby cyklista nebyl nucen využít přechod pro chodce.
    Vyznačením cyklopřejezdů by navíc tato trasa byla zřejmá i pro nově přijevší, což by snížilo počet rizikových průjezdů křižovatkou.
    2) zřízení světelné signalizace "na vyžádání" pro cyklisty odbočující vlevo
    3) zřízení odbočovacího cyklopruhu z Opletalovy na Hybernskou (vhodnou podobu by bylo třeba vymyslet)

    Please sign in to vote.
  • Legalizace stoupání po chodníku Italské u VŠE

    Created by rumcajz // 1 thread

    Další vhodný kandidát pro pilotní projekt legalizace stoupání po chodníku.

    Jde o levý chodník ve směru stoupání (tj. strana cesty blíže VŠE). Lze jej využít například jako propojku žižkovské "železniční" trasy s Riegrovými sady (a dále potenciálně na Vinohrady, Karlov, ...), intenzita chodců je spíše malá.
    Intenzita i rychlost provozu IAD jsou zde poměrně vysoké, stoupání prudké a nepříjemné.

    Pro cestu dolů chodník atraktivní není - v provozu se jede výrazně rychleji - při klesání není problém jet stejnou či vyšší rychlostí jako IAD, díky čemuž intenzita IAD při klesání není problém.

    Please sign in to vote.
  • Prodloužení začátku cyklopruhu v Hybernské

    Created by Petr Dlouhý // 0 threads

    Cykloobousměrka Hybernskou ulicí je skvělou spojnicí Starého města a Žižkova. Aby se však dal plně využít její potenciál, je potřeba komfortně vyřešit její napojení na cyklotrasu A25.

    Cyklopruh před nádražím by bylo možné prodloužit až do úseku Hybernské ulice, který přímo navazuje na křižovatku U Bulhara. Úsek je velmi široký, takže místo by se tu našlo jednoduše. Pravděpodobně by stačilo pouze mírně zúžit stávající jízdní pruhy. Pokud by to nebylo možné, ani ubrání pruhu by zde nezpůsobilo žádné dopravní komplikace, vzhledem k nadměrné kapacitě tohoto úseku.

    Pokud by nebylo možné zřídit cyklopruh v celé délce, šlo by ho alespoň prodloužit přes vjezd na nádraží a ukázat tak cyklistům správný průjezd křižovatkou.

    Please sign in to vote.
  • Policisté zastavují cyklisty na magistrále

    Created by Jenda // 1 thread

    Často se v noci vracím z města na Pankrác. Už dvakrát mě na magistrále nad Bulharem stavěla státní policie. V obou případech si vymyslela neexistující ustanovení, podle kterého tam na kole nesmím. Nechtěli to ovšem řešit oficiální cestou.

    Je dobrý nápad psát třeba na pražské krajské ředitelství ať si příslušníky vzdělají?

    Please sign in to vote.

This map shows all issues, whether points, routes, or areas:

Spinner Please wait…
Back to top