Neratovice a okolí
Pro nás, kteří žijeme v Neratovicích a okolí. Pojďme si společně pomáhat, najít pěkné a bezpečné trasy, odstranit to co nám vadí, v diskuzi hledat různá řešení, poučit se od jiných skupin, jak oni řeší podobné situace.
-
Zákaz vjezdu na cyklostezku
V odbočce na cyklostezku je zákaz vjezdu všem vozidlům s dodatkovou tabulkou "průjezd zakázán". Nepřišlo mi, že by tam byl nějaký důvod zakazovat vjezd/průjezd cyklistům.
Pravděpodobně tam měla být značka Průjezd zakázán s dodatkovou tabulkou "mimo kola".
(nedaří se mi přiložit obrázek, obecně tento web poslední dobou náhodně hází chybové hlášky, třeba i při přihlášení; https://jenda.hrach.eu/img-ext/100_2327.JPG )
-
Cykloobousměrka Bohdanečská Vinoř
Navrhuji zobousměrnění ulice Bohdanečská ve Vinoři pro cyklisty v úseku mezi Klenovskou a Mladoboleslavskou. Ulicí prochází cyklotrasa 8100 a průjezd je ve směru z Vinoře do Radonic nelegální. Legální průjezd znamená odbočit vlevo do Klenovské, pak vpravo do Chaltické, z Chaltické na kruhové křižovatce vpravo do Mladoboleslavské a konečně z Mladoboleslavské odbočení vlevo do Živanické. Levé odbočení z frekventované Mladoboleslavské je znamená buď blokovat provoz za sebou nebo být těsně objížděn zprava. Tato úprava by znamenala jak zlepšení bezpečnosti pro cyklisty tak omezení blokování motorové dopravy na Mladoboleslavské.
-
Závora u Máslovic
Páteřní cyklotrasa č. 7 (Praha - Drážďany) je dole pod Máslovicemi přehrazená závorou. Její účel nechápu: brání jenom příjezdu k hospodě, silnice po 10 metrech končí a dál vede na jednu stranu cyklostezka přehrazená sklopným patníkem, na druhou stranu pěšinka nesjízdná pro auta. Na kole se dá závora objet jedině přes bláto a kopřivy vedle, což je jednak nedůstojné, jednak kvůli šikmému nájezdu na vysokou hranu asfaltu i nebezpečné a kvůli zákazu vjezdu všech vozidel, který na závoře visí, navíc ještě nelegální. Jezdím tudy dvakrát týdně, na otevřenou závoru mívám štěstí cca dvakrát ročně, nezávisle na obsazenosti a provozní době hospody.
Nejradši bych tu závoru úplně zrušil, ale jestli je z nějakého důvodu nezbytná, navrhuji nahradit ji sklopnými patníky v podobném stylu jako na navazující stezce směrem na Kralupy. Nebo třeba o metr zkrátit, aby mohlo projet kolo. Určitě to potěší všechny cyklisty, kteří hospodu živí.
-
Velmi nerovný povrch, naprosto nevhodné pro koloběžky
Cesta je řešena velkými betonovými bloky, které v sobě mají kruhovité otvory, naprosto nevhodné pro rozměry kol 8" a méně. Vedení cyklotrasy naprosto nemístné.
-
Úsek mezi Sedlecí a Roztokami
Jedná se o silnici mezi Sedlecí a Roztokami u Prahy. Je to velice úzká silnice s několika špatně přehlednými zatáčkami, kde spostu řidičů nedodržuje rychlost a nebo nebezpečně předjíží. V zimě a v brzkých ranních hodinách je při cestě z Prahy do Roztok nepohodlné používat přívoz Sedlecký/Podbabský přívoz na druhou stranu a pak Klecanský přívoz zpět do Roztok. Všechny mají dlouhé intervaly a na ten Roztoky neplatí Lítačka.
-
Špatné značení na Vltavské cyklostezce A2 (EV7) do Kralup
Cyklista, který se snaží jet z Prahy do Kralup, zažije opravdu nevšední cestu, při níž nejdříve překoná rychlostní rekord Edieho Merckxe (o Olafu Ludwigovi, Chrisu Froomovi a Leopoldu Königovi nemluvě), aby se mu poté, ať šlape sebevíc, cílové Kralupy vzdalovaly. Stačí mu k tomu jediné: sledovat žluté cykloukazatele. Ti, co tuto trasu značili, zřejmě náhodně trefovali vzdálenost. Například v rozptylu šesti kilometrů za sebou jsou tu tři ukazatele, hlásící, že do cíle je přesně 15 kilometrů. Zde je jejich seznam: KDE UKAZATEL (km) SKUTEČNÁ VZDÁL. Trojský zámek 19 22,5 Přívoz Podbaba 15 21 Přívoz Sedlec / Zámky 14 19 Drahaňská rokle 17 17,8 Brnky 15 16,5 Klecánky 15 15,7 Klecánky bus 14 15
-
Nebezpečný výjezd do vozovky na Kb-Sa
Výjezd z bažantnice na ul. Vinořskou na Kb-Sa je ve velmi nepřehledném místě, přes zeleň není ani při velké snaze vůbec vidět provoz. Na vjezdu je též vysoký obrubník. Byly by potřeba nějaké úpravy pro větší bezpečnost.
-
Nová A 27
Návrh na přetrasování části páteřní cyklotrasy, které by vedlo do prostředka (sever-jih) sídliště Letňany, které by mohly i využívat lidé ze Střížkova k nákupům a zábavě v OC Letňany. Cesta by měla proto být dělená pěší/cyklo. Nejnákladnější by byl asi výkup pozemku a vybudování podjezdu-podchodu pod Kbelskou. Celkem by se ušetřil 1 kilometr o proti dnešnímu stavu.
-
Letňany - Beranových
Na trase z Proseka do Letňan přes nadjezd nad Kbelskou je několik -zřejmě nikdy neřešených- problémů.
Lovosickou-Ktylickou-Opočenskou tady popisovat nebudu, je v jiných podnětech.
Dále pak postupně ve směru do Letňan:
1) Přechod by stálo přebudovat na přechod/cyklo přejezd, nebo alespoň zlepšit seřízení semaforů, stává se že všichni stojí, včetně cyklistů kvůli odbočování z vilkové části odkud provoz prakticky není.2)Hned za semaforem následuje stezka z velkých dlaždic (10-20 metrů) a pokračuje cyklochodník. Zde se zřejmě v minulosti něco kopalo, ve třetině šířky chodníku jsou dvě spáry prorostlé trávou, navíc prostředek propadlý, zbytek chodníku je pak na jednu stranu zarostlý úplně.
3) Výjezdy z benzínky také nejsou řešeny nejlépe. Jsou tam vysoké zdi a řidič vyjíždějící nemá šanci jedoucího cyklistu spatřit.
Ve směru na prosek se dá na více místech na cyklochodník najet, v opačném směru se z něj ale moc snadno nedostanete.
Část cyklistů využívá slepou část chodníku a ještě stojící auta hned za semaforem a přejíždí do silnice, další využívá výjezdy z benzínky odkud je alespoň výhled.
Celkově je cyklochodník úzký, tím že je půlka zarostlá a mezi ním a silnicí je na druhé straně příkop musíte doufat že nenarazíte na pejskaře nebo cyklistu v proti Vám.
-
Stojany NUDZ
Postavil se ústav a není vůbec kam dát kolo - nejen, že tam není stojan, v okolí není dokonce ani žádná použitelná značka nebo jakýkoli jiný podobný hardware. Podle vrátného si zaměstnanci berou kola do kanceláří nebo nechávají v podzemním parkovišti (kam není snadné dostat přístup). Překvapilo mě že stavbu platila EU a tohle si neohlídala.
Co se s tím dá dělat?